Czyszczenie i smarowanie łańcucha rowerowego – jak zrobić to prawidłowo?

Wiosna nadchodzi, co prawda kapryśnie i opornie, ale już niebawem stanie się faktem. Wraz z nadejściem słonecznych dni wiele z nas rozpocznie sezon rowerowy. W pierwszy ciepły weekend warto zatem wyjąć rower z piwnicy.

Zanim wsiądziemy na rower należy: pozbyć się półrocznego kurzu, sprawdzić stan opon, dopompować koła i poświęcić większą uwagę łańcuchowi rowerowemu. Zaniedbania łańcucha skutkują piskliwymi dźwiękami w trakcie jazdy, które stanowią efekt wycierania się ruchomych części łańcucha. Na skutek tego dochodzi do wydłużenia łańcucha. W tym momencie jazda staje się niebezpieczna, wręcz niemożliwa. Pozostaje nam tylko kosztowna wymiana łańcucha i zębatek na nowe.

Pamiętajmy, że systematyczna konserwacja łańcucha rowerowego może skutecznie przedłużyć żywotność układu jezdnego!

Jak czyścić i smarować łańcuch rowerowy

facebook-rower
Zabiegi konserwacyjne warto zacząć od dokładnego wyczyszczenia łańcucha. Przy prawidłowej i systematycznej konserwacji, od czasu do czasu wystarczy przeczyścić łańcuch za pomocą dobrego środka czyszczącego. Tutaj doskonale sprawdzi się preparat w sprayu OKS 2611. Jest to znakomity, uniwersalny środek czyszczący będący mieszaniną rozpuszczalników szybko odparowujących. Spray nie pozostawia osadów na powierzchniach czyszczonych. Dodatkowo, środek działając pod ciśnieniem, wymywa brud z trudno dostępnych szczelin. Teraz wystarczy już tylko wytrzeć łańcuch, dokładnie go osuszyć i przystąpić do aplikacji środka smarnego.

Przy smarowaniu warto sięgnąć po środek posiadający dużą zdolność do pełzania, penetracji, a równocześnie mający odpowiednią przyczepność. Olejem, który doskonale sprawdzi się przy konserwacji łańcucha jest OKS 671, wysokowydajny środek, który w swoim składzie zawiera odpowiednie dodatki skutecznie poprawiające właściwości smarne. Środek szybko dociera do elementów pracujących łańcucha, wypierając drobiny wody. Dzięki temu do łańcucha nie będzie przywierać kurz. Po aplikacji środka wystarczy pokręcić łańcuchem na biegu jałowym, a w przypadku nadmiaru smaru wystarczy usunąć go szmatką.

I tak szybkim i prostym sposobem rower jest gotowy. Nie pozostaje nam nic innego, jak cieszyć się z jazdy na w pełni sprawnym rowerze!